INFORMAČNÝ SYSTÉM PIS
Informačný systém PIS je komplexný ekonomický softvér pokrývajúci potreby firiem všetkých veľkostí v rôznych oblastiach podnikania. Ide o klient – server aplikáciu vyvinutú v databázovom prostredí Progress a .NET a je riešený ako modulárny systém s otvorenou architektúrou.
Operačný systém – klientske stanice
Windows (7,8,10)
Operačný systém – databázový server
Windows (2008 Server, 2012 Server), Unix, Linux, Solaris, HP UX, AIX a iné
Informačný systém PIS disponuje
- prehľadným používateľským rozhraním
- možnosťou ovládania myšou alebo klávesnicou
- možnosťou pracovať s viacerými otvorenými oknami programov súčasne
Systém je štruktúrovaný do samostatných modulov, ktoré umožňujú komplexné spracovanie príslušnej agendy podľa platných legislatívnych pravidiel.
Systém
- Nastavenie parametrov a inicializačných hodnôt
- Zadefinovanie používateľov a nastavenie prístupových práv, časovo nastaviteľné zastupovanie používateľov
- Zadefinovanie dokladov pre jednotlivé moduly a centrálna správa ich číslovania
- Zadefinovanie a správa číselníkov
- Strediská v členení na materské/hospodárske/nákladové
- Kurzový lístok
- Adresár firiem a kontaktov
- Správa GDPR
- Merné jednotky a ich prevody
Personalistika a riadenie ľudských zdrojov
- Ucelené spracovanie personálnej agendy podniku
- Evidencia údajov o pracovníkoch a ich pracovných vzťahoch
- Evidencia priebehu pracovných vzťahov a priebehu poistenia (zdravotné poistenie, sociálne poistenie, SDS, DDS)
- Evidencia pohybov pracovníkov v evidenčnom a mimoevidenčnom stave
- Evidencia rodinných príslušníkov, vzdelania, jazykových znalostí, predchádzajúcich zamestnaní
- Evidencia povinných i nepovinných zdravotných prehliadok a rehabilitačných pobytov so sledovaním ich platnosti
- Evidencia podaní pre ZP a SP (hromadné oznámenia, registračné listy), vytváranie XML podaní a dávok
- Evidencia uchádzačov o zamestnanie
- Evidencia a štatistika školení
- Evidencia a čerpanie prostriedkov BOZP
- Evidencia návštev v podniku
- Evidencia stravovania pracovníkov
- Výpočet mesačných a denných stavov pracovníkov (evidenčný počet, prepočítaný počet podľa rôznych kritérií)
- Tlačové zostavy na základe zadaných výberových podmienok
Mzdy
- Komplexné riešenie oblasti spracovania miezd, úzko prepojený s modulmi Personalistika a Dochádzka
- Spracovanie všetkých druhov miezd (mesačná, hodinová, úkolová, ...)
- Evidencia základných mzdových údajov pracovníkov a mzdových dekrétov
- Hromadné načítanie údajov do miezd z rôznych zdrojov (modul dochádzka, údaje zo stravovania, údaje z jedincových miezd, údaje z externého doch.systému, ...)
- Nastavenie a schvaľovanie príplatkov ku mzde s ich percentuálnym plnením a v závislosti od odpracovaných hodín
- Evidencia mzdových položiek a sledovanie mzdových nákladov po strediskách a zákazkách
- Definícia viacerých druhov mzdových kalendárov pre viaczmenné prevádzky, sledovanie kĺzavého voľna
- Register nemocenských dávok
- Evidencia daňových a odvodových položiek
- Evidencia a výpočet zrážok z exekučných rozhodnutí
- Tvorba evidenčných listov DP
- Definícia mzdového listu podľa potrieb organizácie
- Definícia vzorcov pre výpočet mzdy podľa platnej legislatívy a ich jednoduchá zmena
- Mesačné spracovanie miezd zahŕňajúce výpočet, rekapitulácie, tvorbu výkazov do ZP, SP, DDS, mesačnú uzávierka a generovanie opakovaných položiek
- Tlač výplatných pások v rôznych formátoch
- Ročné spracovanie miezd zahŕňajúce výpočet PPPÚ, výpočet ročného daňového vyrovnania
- Tlačové zostavy na základe zadaných výberových podmienok
- Tlač mzdových dokladov a potvrdení
- Štatistické výkazy (ISCP 1-04, Práca 2-04, UNP 1-01, ...)
Dochádzka
- Ucelené sledovanie a spracovanie dochádzky zamestnancov pomocou bezkontaktných čipových dochádzkových kariet
- Možnosť nastavenia viacerých typov pracovného času (pevný, pružný, nerovnomerne rozvrhnutý, ...)
- Definícia viacerých druhov pracovných zmien s nastavením ich parametrov a prestávok, definícia harmonogramov pravidelného striedania pracovných zmien
- Hromadné plánovanie pracovných zmien a prestávok
- Spracovanie, schválenie a uzavretie dochádzky za vybrané obdobie
- Evidencia a sledovanie nadčasov, čerpania náhradného voľna a konta pracovného času
- Evidencia prítomnosti na pracovisku v reálnom čase i s nastavením konkrétneho dňa a hodiny
- Tlačové zostavy na základe zadaných výberových podmienok
Skladové hospodárstvo
- vedenie ľubovoľného počtu skladov s možnosťou individuálneho nastavenia spôsobu výpočtu skladovej ceny a ďalších parametrov
- možnosť nastavenia prístupových práv k jednotlivým skladom
- evidencia sortimentu podľa jednoznačného kódu
- možnosť zadefinovať základné a alternatívne merné jednotky pre konkrétny sortiment
- vedenie evidencie sériových čísel a šarží
- možnosť nastaviť limity pre minimálne a maximálne množstvo sortimentu na konkrétnom sklade
- evidencia skladových pohybov na skladových kartách sortimentu
- automatické číslovanie dokladov, podľa zadefinovaného nastavenia
- možnosť zadefinovať vlastné používateľské polia
- vytváranie základných dokladov - Príjemka, Výdajka, Dodací list
- tvorba Žiadanky
- vytváranie medzi skladových presunov medzi vybranými skladmi s automatickým vytvorením príjemky a výdajky na týchto skladoch
- podpora zákazníckeho označovania sortimentu
- vytváranie sortimentu zložením z ďalších položiek sortimentu (montáž)
- vytváranie sortimentu rozložením na jednotlivé položky sortimentu (demontáž)
- možnosť zadať položky príjemky výberom z číselníka sortimentu, alebo zadaním z vystavených objednávok, alebo nasnímaných čiarových kódov
- zadanie položiek výdajky výberom z číselníka sortimentu, alebo zadaním z prijatých objednávok, alebo nasnímaných čiarových kódov
- evidencia skladových pozícií na zadefinovaných paletových miestach
- rekapitulácia skladových dokladov za vybrané sklady a konkrétne obdobie
- generovanie mesačných stavov sortimentu
- evidencia a generovanie inventúr pre jednotlivé sklady
- generovanie mesačnej uzávierky skladov
- tlač prehľadov (ležiaky na sklade, expirácia šarží, ... )
Účtovníctvo
- dokladová evidencia pre faktúry, pokladničné doklady, bankové výpisy a interné doklady
- možnosť zadefinovať vlastné používateľské údaje k jednotlivým dokladom
- automatické číslovanie jednotlivých dokladov podľa predvoleného nastavenia
- zadefinovanie účtovných operácií pre rýchlejšie spracovanie dokladov
- predkontácie umožňujúce automatické účtovanie a rozúčtovanie dokladov
- možnosť hromadného zaúčtovania resp. odúčtovania dokladov
- generovanie účtovných výkazov a výkazov DPH vo formáte .xml
- sledovanie on-line saldokonta a historického saldokonta, tlač upomienok
- prehľad záznamov v účtovnom denníku
- sledovanie stavov na účtoch
- generovanie účtovnej závierky
- tlačové zostavy (Ročná hlavná kniha, Hospodársky výsledok)
- možnosť viesť účtovný rozvrh v cudzojazyčných názvoch
- pripravené definície účtovných výkazov
- možnosť definovania vlastných účtovných výkazov
- možnosť opakovať vykonané uzávierky
- funkcia pre úhrady dokladov vzájomnými zápočtami
- schopnosť účtovania po strediskách a zákazkách
- používateľsky definovateľné fiškálne obdobie
- blokácia dokladov za uzatvorené obdobie
- automatické párovanie zaúčtovaných dokladov
- automatický výpočet kurzových rozdielov
- možnosť vedenia účtovníctva viacerých firiem (účtovných jednotiek)
Prijaté a vystavené faktúry
- možnosť zadefinovať rôzne typy faktúr
- evidencia pripojených a súvzťažných účtovných dokladov
- vytváranie položiek z pripojených dokladov (z príjemky, výdajky, objednávky)
- kopírovanie položiek faktúry
- grafická tlač vystavených faktúr s vlastným logom
- tlač likvidačného listu prijatých faktúr
Pokladničné doklady
- vedenie pokladne v rôznych menách
- evidencia úhrad faktúr cez pokladňu
- predaj tovaru v hotovosti – tlač pokladničných bločkov
- tlač pokladničnej knihy
Bankové výpisy
- vedenie viacerých bankových účtov
- načítanie položiek z bankových výpisov
- podpora elektronického bankovníctva – načítanie bankových výpisov a kurzových lístkov alebo odosielanie príkazov k úhrade
Interné doklady
- vedenie rôznych typov interných dokladov
- vygenerovanie zápočtu zo saldokontných položiek, tlač zápočtu
Evidencia DPH a tlačové zostavy
- vedenie rôznych sadzieb DPH
- vedenie rôznych spôsobov daňových prípadov s platnosťou pre sadzby DPH
- spracovanie reverse charge
- vyhľadávania a oprava chýb v evidencii a zaúčtovaní DPH pomocou kontrolných mechanizmov
- kontrola firiem v registroch platcov DPH